Vrei sa stii cum trebuie sa procedezi pentru a avea sanse maxime de reusita?
1. Imbogateste-ti permanent bagajul de cunostinte referitoare la domeniul tau de activitate. Cu cat vor fi mai putine intrebari ale clientului la care vei raspunde cu ezitare sau cu „nu stiu", „poate ca...", „presupun ca...", „ma gandesc ca...", cu atat mai mari sansele tale sa inchei o noua vanzare.
2. Acorda atentie maxima fiecarui cuvant rostit de client. Daca nu intelegi ceva, intreaba, clarifica si abia apoi raspunde.
3. Din cand in cand pe parcursul discutiei intreaba clientul „cum vi se pare ....?" si asteapta opinia lui vizavi de subiectul abordat.
4. Cand raspunzi, fa-o fara ezitare. Fii stapan pe tine si foarte atent la tot ceea ce vorbesti.
5. Lasa clientul sa spuna tot ce are de spus, dar nu-i lasa impresia ca ai la dispozitie pentru el tot timpul din lume. Profesionistii sunt ocupati si au mereu de lucru!
6. Incearca sa destinzi putin atmosfera discutiei, astfel incat clientul sa se simta confortabil vorbind cu tine.
7. Zambeste. Zambetul se aude la telefon si e contagios!
8. Intreaba clientul care sunt toate cerintele pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a finaliza vanzarea. Discuta acest subiect cu sinceritate, la obiect si cu exactitate.
9. Intreaba cand cel mai tarziu va lua clientul o decizie sau cand va face urmatorul pas pentru a sti cand ar fi cel mai indicat sa reiei discutia.
10. Nu minti, nu inflori realitatea, nu incerca sa treci sub tacere aspecte care ar putea fi o piedica in procesul de vanzare. Daca esti obligat de imprejurari sa minti pentru ca altfel nu vei incheia niciodata vreo vanzare, atunci schimba-ti rapid locul de munca. Reputatia ta este in pericol, iar reputatia este principalul tau capital.
11. Mai mult decat atat, daca stii ca, in general, clientii nu stiu sa intrebe un aspect care deseori reprezinta o piedica in calea vanzarii, atunci comunica tu din proprie initiativa acest lucru de la bun inceput. Spre exemplu, sa presupunem ca vinzi un teren si regimul de inaltime maxim al cladirii pe care i-l poate suporta acest teren este P+1. Comunica aceasta informatie tuturor clientilor cu care stai de vorba. In felul acesta, economisesti atat timpul tau, cat si pe cel al clientului.
Super interesant articolul!
RăspundețiȘtergereCa si adaugare, celor care vand online si trimit colete Ramburs, le recomand sa foloseasca Baza Nationala a Clientilor Neseriosi, www.ClientiNeseriosi.ro , unde se poate verifica fiecare client nou, se pot adauga cei care nu ridica coletele ramburs si se poate recupera Paguba taxa de transport Tur-Retur, caci multi de obicei accepta sa o plateasca ca sa fie scosi ....
Firmele de telefonie Mobila au Preventel, iar bancile au Biroul de Credit, baze nationale de date cu clientii care au dat tepe in domeniul lor, era nevoie si de o Baza Nationala de date cu teparii Magazinelor Online care nu ridica coletele.....