Cele mai interesante 18 sosele si strazi din lume

In Automarket se prezinta o selectie a celor mai ciudate sosele si strazi din lume. Acestea sunt diferite de majoritate prin complexitatea sau caracteristicile care le-au fost date de inginerii care le-au proiectat.
Soselele si strazile sunt limitate atat de spatiul disponibil, cat si de materialele din zona in care sunt construite si de priceperea inginerilor care le proiecteaza. Adesea, proiectantii sunt nevoiti sa deseneze sosele in zone extrem de aglomerate sau lipsite complet de civilizatie, moment in care apar anumite elemente neobisnuite. Iata 18 dintre cele mai ciudate sosele si strazi din lume.

1. Autostrada Hana

Situata in Hawaii, Autostrada Hana merge de-a lungul coastei care inconjoara insula Maui si este considerata una dintre soselele cu cele mai frumoase peisaje. Aceasta are o lungime de 83 de kilometri, dar are peste 54 de poduri si peste 600 de curbe. Configuratia neobisnuita apare din nevoia de a reduce pe cat posibil costurile de constructie, care ar fi fost extrem de ridicate daca s-ar fi sapat un tunel prin muntii pe care ii inconjoara aceasta sosea.


2. Trecatoarea Stelvio

Trecatoarea Stelvio este situata in Italia si este construita in 1820. Cele 48 de viraje ac de par pe care le afiseaza acest drum creeaza un grad de inclinatie de 7.4 grade. Trecatoarea Stelvio urca de la 949 metri pana la 2.758 de metri. Inclinatia ridicata a acestei sosele a atras organizatorii unui concurs de ciclism, Passo dello Stelvio fiind una dintre cele mai dificile etape din Turul Italiei.

3. Tunelul Guoliang


Dupa cum probabil ati intuit, Tunelul Goliang se afla in China, mai exact in provincia Hunan. Acesta a fost sapat in munte in anii 1970 si este una dintre putinele modalitati prin care puteti ajunge in statul Guoliang din provincia chinezeasca Hunan. Tunelul trece prin muntii Taihang si este "echipat" cu geamuri sapate in munte pentru a vedea peisajul adiacent. Latimea acestui tunel este de 3.65 metri, iar inaltimea maxima permisa in acesta este de 4.57 metri.

4. Monumental Axis

Capitala Braziliei gazduieste un peisaj neobisnuit, intitulat Monumental Axis. Aceasta este o autostrada cu 12 benzi, 6 pentru fiecare sens, care sunt despartite de un spatiu verde extrem de generos, totul prin inima capitalei Braziliei. Spatiul despartitor din aceasta autostrada este considerat de unii ca fiind cea mai mare ilustrare a unui meridian din lume si separa soferii care merg spre est de soferii care merg spre vest. Proiectul impresionant a fost construit in anii 1950 si face fata cu succes provocarilor de zi cu zi.

5. Atlanterhavsveien

Soseaua Atlanterhavsveien este situata in Norvegia si a fost deschisa in 1989. Drumul respectiv este cunoscut si sub numele de Atlantic Road. Aceasta sosea are opt poduri care trec peste un arhipelag de opt insule diferite. Echipele care au construit aceasta sosea au fost nevoite sa suporte 12 uragane in timp ce au lucrat la Atlantic Road.

6. Sensul girator magic

Marea Britanie are una dintre cele mai mari si complexe intersectii giratorii din lume. Intersectia in cauza a fost deschisa in 1972 si are cinci sensuri giratorii mai mici care dirijeaza traficul in jurul cercului de la interior. In cele cinci giratorii mai mici se circula in sensul acelor de ceasornic, pe cand in cercul de la interior se circula invers acelor de ceasornic. Desi este foarte derutanta si periculoasa, intersectia respectiva permitea trecerea a 1.100 de masini pe ora inca din anul in care a fost deschisa.

7. Autostrada 1

Autostrada 1 din Islanda are o lungime de 1.335 kilometri si a fost construita in 1974. Aceasta sosea este cunoscuta si sub numele de Ring Road, deoarece formeaza o bucla gigantica in jurul Islandei. In mare parte, Autostrada 1 din Islanda are o singura banda pe sens in zonele in care traverseaza fiorduri si trece prin zonele cu climat extrem de aspru. Prima autostrada a Islandei “atinge” toate obiectivele turistice majore din aceasta tara.

8. Cherohala Skyway

Americanii au construit o sosea de 80 de kilometri in 36 de ani, iar costul acesteia a fost de aproape 100 de milioane de dolari. Drumul a fost deschis in 1996 si merge din Tennessee pana la Haw Knob, o statiune montana care serveste ca granita intre doua state. Soseaua Cherohala urca de la 274 de metri pana la 1.645 metri, motiv pentru care constructia acesteia a durat atat de mult.

9. Yungas Road

Bolivia are o sosea care urca de la 1.219 metri pana la 4.572 metri, care are o latime de doar trei metri pe unele sectiuni. Soseaua care merge din vestul Boliviei pana in La Paz este supranumita "Soseaua Mortii" din cauza numarului ridicat de accidente care au loc pe aceasta. Soseaua a fost construita pe urmele unei rute mai vechi pe care circulau magarii si traseul a fost pastrat deoarece era cel care opunea cea mai mica rezistenta din partea naturii.

10. Dalton Highway

Alaska are o autostrada construita in paralel cu o conducta care transporta petrol. Autostrada Dalton are o lungime de 666.2 kilometri si majoritatea dintre acestia nu sunt asfaltati, ci doar acoperiti cu pietris. Daca drumul respectiv ar fi fost pavat, costurile de intretinere al acestuia ar fi fost extrem de ridicate si nejustificate. Din pacate, soferii care circula pe aceasta autostrada nu au acces la niciun magazin, restaurant sau benzinarie pe intreaga lungime a acesteia.

11. Capulin Volcano Road

Vulcanul Capulin din New Mexico este urcat de o sosea care are o lungime de 3.5 kilometri. Aceasta este atat de ingusta si de sinuoasa incat traficul trebuie oprit complet daca un autobuz urca sau coboara acest drum. Muntele are o circumferinta de 6.5 kilometri si primul drum care a fost construit pe acesta dateaza din 1925.

12. Soseaua Karakoram

Pakistanul si China sunt legate de o sosea de 1.287 kilometri care a fost construita in 12 ani. Cele doua tari au avut nevoie de inca opti ani pentru a deschide toate punctele de frontiera de pe aceasta sosea. Drumul Karakoram trece prin muntii Himalaya, Karakoram si Pamir si urca pana la 4.800 de metri peste nivelul marii in unele puncte.

13. Cel mai lat bulevard din lume

Argentinienii se pot lauda cu cel mai lat bulevard din lume, intitulat Avenida 9 de Julio, care este situat in Buenos Aires. Acesta a fost construit in octombrie 1937 si este o copie a celebrului Champs-Elysees, dar care a fost extins pana in anii 1980. Cele mai late puncte ale acestei sosele au chiar 8 benzi pe fiecare sens si ambele portiuni ale drumului sunt flancate de strazi mai mici, care pot sa suporte doua sau mai multe benzi de circulatie suplimentare. Latimea totala a acestui bulervard urca pana la 140 de metri, daca luam in vedere si cele doua benzi suplimentare.

14. Trollstingen

Norvegienii au o sosea denumita in limbaj popular "Scara Troll", care consta in 11 viraje ac de par cu un grad de urcare mediu de 9 procente. Drumul este flancat de cascada Stigfossen, pe care o traverseaza la un moment dat. Constructia acestei sosele care traverseaza muntii a durat opt ani si a fost finalizata in 1936.

15. Cel mai inclinata strada practicabila din lume

Locuitorii din Pittsburg se pot lauda cu cea mai inclinata strada din lume pe care poate fi condus un vehicul. Din fericire pentru pietoni, aceasta strada beneficiaza si de scari pentru urcare si coborare. Canton Avenue are o inclinatie de 37 de grade, ceea ce inseamna ca urca echivalentul a 11 metri pentru fiecare 30 de metri parcursi pe orizontala.

16. Intersectia High Five

Atunci cand soselele nu mai pot avansa pe latime, inginerii sunt nevoiti sa construiasca drumuri la inaltime pentru a evita ambuteiajele. Anumite puncte de pe intersectia High Five au inaltimea unei cladiri cu 12 etaje. Acest proiect a avut nevoie de 37 de poduri permanente si sase poduri temporare. Constructia a fost terminata cu un an inainte de termenul scadent si a fost declarata "Proiectul Anului" de catre Asociatia Americana de Lucrari Publice.

17. Cea mai cunoscuta strada din San Francisco

Strada Lombard din San Francisco este celebra in intreaga lume datorita faptului ca are opt curbe si o inclinatie de 16 grade. Acest gen de strada este rar intalnita in orasele lumii si are aceasta configuratie pentru a micsora cu noua grade panta pe care trebuie sa o coboare vehiculele. Pana in anul 1939, pe strada Lombard din San Francisco se circula pe ambele sensuri.

18. Drumul de iarna de la Tibbitt la Contowoyto

Canadienii se pot lauda cu un drum pentru camioane format in intregime din lacuri inghetate. Acesta are o lungime de 595 kilometri si este folosit doar de camioanele care transporta marfa catre minele de diamante din Canada. Traseul este ales pe sectiunile cele mai rezistente, iar echipele de intretinere monitorizeaza gheata la temperaturi extreme. (Automarket)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Acest website este un pamflet!

Nu ne asumam nici o raspundere in ceea ce priveste continutul materialelor prezente pe website sau pentru continutul comentariilor lasate de utilizatorii acestui website si nici nu consideram a incalca in vreun fel drepturile de autor avand in vedere faptul ca se considera a fi informatii publice atata vreme cat sunt culese de pe siteuri publice care nu specifica intr-un mod expres ca ar fi proprietatea cuiva. Materialele prezentate pe acest website sunt in totalitate primite de la vizitatorii acestui website care isi asuma intreaga responsabilitate asupra lor sau al continutului lor.

Pentru nici una dintre situatii autorii acestui website nu pot fi acuzati de nimic.Pentru eventuale reclamatii va stam la dispozitie cu adresa de e-mail remusvoda@yahoo.com pentru gasirea unei rezolvari pe cale amiabila.

Comentariile fara rost sau cele vulgare pot fi sterse fara o anuntare prealabila .