Timpul, ce se intampla cu el?


Nu stiu daca si voi ati intrat in panica la un moment dat din cauza de timp 
prea putin dare eu, in mod cert, am patit-o. 
Oare ce se intampla cu timpul? 

Apar tot felul de teorii (mai mult sau mai putin stiintifice) potrivit carora timpul s-a comprimat, asadar 24 de ore de pe vremea bunicii nu mai sunt la fel si acum.



In disperare de cauza am inceput sa apelez la tot felul de publicatii de specialitate, sa caut chiar workshop-uri ca sa invat sa manageriez mai bine timpul.

Daca ma uit insa cu atentie, imi dau seama ca este vorba si de o dezordine zilnica. Este evident faptul ca, atunci cand eram mici timpul parea sufficient pentru a ne putea rezolva toate “problemele”: citit, invatat, teme, scoala, mancat, dormit, baita si joaca.

Pe masura ce a trecut vremea, odata ce am trecut de perioada studiilor, nu prea avem cum sa facem fata tuturor activitatilor pe care vrem sa le rezolvam. Timpul pentru citit sau relaxare se comprima, din cateva ore, se reduce la o ora, uneori chiar mai putin.

Pana la urma, mi-am dat seama ca totul tine de o ordine personala foarte stricta.
Cu cat dorim sa facem mai multe lucruri, cu atat aceasta grija pentru noi si pentru ordine ar trebui sa fie mai stricta.

Probabil ca un efort de 15 minute seara si un altul similar dimineata ar trebui sa ne ajute sa punem la punct un program bine organizat. Astfel, agenda personala nu mai este o utopie pentru o femeie de actiune ci o necesitate, un imperativ.

La sfarsitul programului de lucru verific agenda pe care am facut completari in cursul zilei de lucru. Notez activitatile ce trebuie rezolvate a doua zi, in functie de urgent si importanta, verific mailul si il pun in ordine – mesaje rezolvate, in curs de rezolvare, nerezolvate, apoi imi notez cu constiinciozitate pe o pagina noua numerotata cu data zilei urmatoare, planul pentru a doua zi la birou. Odata incheiata aceasta activitate verifc agenda personala ca sa vad ce am de rezolvat in drum spre casa, si imi fac planul pentru a doua zi (pe plan personal).

Ei, odata ajunsa acasa, uit de toate problemele zilei si ma rasfat cu o baie calda, manac ceva, apoi ma ocup de viata de familie, indifferent ce presupune asta (plimbare, discutii sau ceva trebaluiala prin casa).

Cert este ca, indiferent de ceea ce am avut de facut in ziua respective, incepand cu ora 22.00 iau o pauza, citesc cateva pagini dintr-o carte sau urmaresc un film relaxant, povestesc cu sotul – imi curat mintea de griji. Astfel incat, in momentul in care am ajuns la ora de somn (de obicei adorm pe la 00.00) sa fiu complet relaxata. Fara ziua de azi sau cea de maine care sa-mi innegureze visele.

Cand ceasul suna dimineata ma ridic din pat linistita, merg la bucatarie sa-mi fac o cafea, si, in vreme ce filtrul de cafea pregateste licoarea datatoare de putere, fac un dus e inviorare.
Apoi, ma imbrac si, in timp ce beau cafeaua imi rezerv din nou 15 minute in care verific agenda pentru ziua in curs.

Adaug activitati noi pe care le-am uitat in ziua precedent sau, deopotriva tai ceva ce am rezolvat déjà, cert este ca in momentul in care ies pe usa stiu exact cum va decurge ziua mea si, cel mai important este ca sunt mult mai linistita si mai eficienta. Stiu ca, la sfarsitul zilei, cand problemele zilei se vor fi stins, ma voi bucura de o plimbare sau de o bere alaturi de oameni dragi sufletului meu.

Stiu ca timpul este mai scurt cand nu mai esti copil insa, cu putina organizare dragele mele totul poate fi stapanit, strunit si rezolvat.
Voi cum va organizati timpul? Reusiti sa faceti fata fara prea mult stress si fara graba?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Acest website este un pamflet!

Nu ne asumam nici o raspundere in ceea ce priveste continutul materialelor prezente pe website sau pentru continutul comentariilor lasate de utilizatorii acestui website si nici nu consideram a incalca in vreun fel drepturile de autor avand in vedere faptul ca se considera a fi informatii publice atata vreme cat sunt culese de pe siteuri publice care nu specifica intr-un mod expres ca ar fi proprietatea cuiva. Materialele prezentate pe acest website sunt in totalitate primite de la vizitatorii acestui website care isi asuma intreaga responsabilitate asupra lor sau al continutului lor.

Pentru nici una dintre situatii autorii acestui website nu pot fi acuzati de nimic.Pentru eventuale reclamatii va stam la dispozitie cu adresa de e-mail remusvoda@yahoo.com pentru gasirea unei rezolvari pe cale amiabila.

Comentariile fara rost sau cele vulgare pot fi sterse fara o anuntare prealabila .