A refuzat oferta de full-time deoarece a simţit că poate să îşi dezvolte propriu proiect. După ce a fondat agregatorul de joburi balaur.ro, alături de Silviu-Ionuţ Gănceanu şi Mircea Paşoi, a decis că este timpul pentru un alt proiect.
Alături de colegul Paşoi, dezvoltă Summify, o aplicaţie care oferă soluţie la surplusul de informaţie de pe internet. Aplicaţia face un rezumat al informaţiilor utile pentru tine şi ţi-l trimite prin email.
Care au fost circumstanţele în care ai ajuns la Google?
Cristian Strat: Am făcut două internship-uri (stagii) în timpul facultăţii. Primul internship a fost în 2007. Un prieten fusese deja la Google şi m-a recomandat iar cei de acolo m-au contactat pentru câteva interviuri prin telefon. Interviurile au constat în întrebări de algoritmi, structuri de date şi programare orientată pe obiecte. Cred că au mers destul de bine. La scurt timp, m-au invitat să fac un internship la sediul lor principal din Mountain View, California.
Al doilea internship a fost în 2008, de data aceasta în Zurich, Elveţia. Procesul a fost mai simplu, nu a mai trebuit să dau interviuri.
Cum erai plătit?
Eram plătit bine, comparabil cu un salariu de angajat full-time. La Google, intern-ii sunt luaţi în serios, lucrează la proiecte reale, cot la cot cu ceilalţi angajaţi, fac parte din procesul de planning (planificare), au acces la aproximativ aceleaşi informaţii ca angajaţii full-time şi sunt plătiţi comparabil cu aceştia. Mai puţin, dar nu cu mult.
Vorbeşte-ne puţin despre atmosfera din cadrul companiei.
E o experienţă continuă de învăţare pentru că oricât de bun ai fi, întotdeauna eşti înconjurat de oameni şi mai buni. Ca inginer software e o mare realizare să lucrezi alături de oameni precum Guido van Rossum (creatorul Python), Ken Thomson (UNIX) sau Tim Bray (XML). Pe lângă calibrul coechipierilor, atmosfera de la Google cred că se distinge şi prin standarde înalte de etică şi corectitudine. E o companie foarte deschisă, cu procese transparente, bazate pe încredere, în care fiecare angajat are acces la foarte multe informaţii sensibile.
Ce cerinte are Google la angajare si ce oferă într-un job?
Google oferă un salariu competitiv, bonusuri anuale semnificative, un pachet de acţiuni - stock options, şi asigurare medicală. E o ofertă tipică pentru o astfel de companie.
Pe lângă aceastea, Google e renumit pentru facilităţile "extra" pe care le oferă angajaţilor, cum ar fi cele trei mese pe zi gătite de bucătari renumiţi, masaj, băuturi, snacks-uri nelimitate, sală de fitness, piscină, birouri amenajate cu jocuri şi spaţii de relaxare.
Cerinţele de angajare diferă de la poziţie la poziţie, şi probabil de la echipă la echipă. În cazul meu, accentul s-a pus pe baza teoretică - algoritmi, structuri de date, arhitectură - şi pe capacitatea de a implementa ceva cu cât mai puţine bug-uri (erori în programare - n.r.) şi cât mai elegant. Nu se pune accent pe o tehnologie anume, pe un limbaj anume de programare. Consensul este că tehnologiile se învaţă repede, mai ales că ai de la cine, însă trebuie să stăpâneşti bazele.
De ce nu ai rămas pentru full-time? Cât îţi ofereau pentru un astfel de job?
Am primit o ofertă foarte bună, însă nu pot da detalii exacte. Nu aveam nimic de reproşat, însă am refuzat oferta pentru că doream să pornesc o companie proprie, un start-up în tehnologie. Întotdeauna mi-am dorit să fac asta şi am considerat că e momentul ideal.
Ce este Summify.com? Acesta este proiectul pentru care ai decis să îţi dedici timpul, renunţând la o carieră la Google?
Summify.com este un start-up pe internet, cu sediul în Vancouver. L-am pornit împreună cu doi prieteni şi alături de investitori din Canada şi din Silicon Valley (acolo unde se află sediul Google, dar şi sediile unor alţi giganţi IT, ca Apple, Intel, Adobe, Yahoo!, HP, Oracle, eBay sau Symantec).
Summify.com alcătuieşte un rezumat cu cele mai importante ştiri şi articole postate de prietenii tăi de pe Facebook, Twitter şi pe feed-urile tale RSS. Rezumatul îţi este trimis zilnic, pe email. Importanţa este calculată relativ la fiecare utilizator în parte, deci ce e important pentru mine nu e neapărat important şi pentru altcineva.
Pentru mine, Summify reprezintă o oportunitate uriaşă, care vine în întâmpinarea unei probleme majore - surplusul de informaţie la care suntem expuşi pe internet. Suntem conectaţi cu din ce în ce mai mulţi oameni pe din ce în ce mai multe reţele sociale, precum Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram. Vom avea nevoie de unelte care să facă faţă acestui flux de informaţii, care să înţeleagă ce e mai important pentru mine acum şi să ignore restul.
Vezi AICI portretul angajatului român la Google
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergere