DIN CICLUL REPETITIA MATER STUDIUORUM ! SI CITESTE SI DA MAI DEPARTE CA-I TOT DEGEABA !!!!!
|
Episodul I: 5 Metode pentru Tampirea Populaţiei (MTP)
V-aţi
întrebat vreodată de ce nu va ajung banii, de ce copiii dumneavoastră
par de necontrolat, de ce plătiţi rate insuportabile la bancă, de ce nu
vă mai place nimic din ce aveţi în casă, de ce vă vine mereu să vă
certaţi cu toată lumea, de ce vă simţiţi neglijat, ignorat, umilit,
strivit de cei care ar trebuiâ să vă servească, de ce nu sunteţi fericit
şi nici măcar mulţumit, sau pur şi simplu de ce fetele poartă de
aproape 2 ani cisme în miezul verii ? Sunt convins că v-aţi întrebat.
Dar v-aţi întrebat de ce nu faceţi nimic pentru ca aceste nemernicii să
nu mai continue? În cele ce urmează voi încerca să vă ofer 5 motive pentru care raspunsul la această ultimă întrebare este, de obicei, "Nu pot".
Le-am numit Metode pentru Tâmpirea Populaţiei pe scurt MTP-uri.Precizez că în cele ce urmează cuvintele "citititor" , "telespectator" şi "cetăţean român" vor fi înlocuite cu "bizon" şi/sau "fraier"
În fiecare zi pe toate canalele media oferă-i fraierului
un exemplu de personaj realizat d.p.d.v. financiar şi insistă pe câţi
de mulţi bani are respectivul, câte chestii misto îşi cumpără în fiecare
zi, cu ce femei sau bărbaţi bine umblă, în ce casă luxoasă trăieşte şi
cât de simpatic e în discuţiile cu presa. În acest fel, puţin câte
puţin, fraierul ajunge să fie, în mod real, interesat de viaţa
acestui personaj. Apoi oferă-i informaţii despre situaţii conflictuale
din viaţa acestui personaj realizat, de genul: divorţ cu scântei sau despărţire violentă, dispute pe moşteniri, corupţie, exprimări colorate. Nu la fel de bine dar destul de eficiente sunt şi informaţiile despre aspecte pozitive: căsătorie, o nouă cucerire, un act caritabil. Toate aceste situaţii au menirea de a fi comentate de către fraier împreună
cu ceilalţi fraieri din lumea lui. Astfel bizonul se
regăseşte în acele situaţii, iar distanţa între el şi acel personaj i
se pare insignifiantă, deşi duhoarea de la ghenă îi ia nasul, rahaţii de
câini din faţa blocului i se lipesc de tălpi, se sufocă în autobuz,
şeful urlă la el ca la un animal, iar la cumpărături face calcule mai
abitir decât Gheba.
În fiecare zi pe toate canalele media explică-i bizonului
de unde să îşi ia cel mai avantajos credit, care sunt bancile care au
comisioane ascunse şi, prin excludere, care sunt cele mai sigure şi unde
trebuie să dea fuga să ia bani. Apoi, spune-i ce lucruri rele i se pot
întâmpla dacă nu îşi plăteşte ratele. După ce te-ai asigurat că a
înţeles toate astea combină totul cu MTP -1 astfel: Dan Bitman, personaj de succes, consilier al Ministerului de Finanţe este garanţia
pentru creditul tau imobiliar (deşi în reclama TV, el cântă şi se
scălămbăie împreună cu o babă sclerozată şi cu nişte spălaţi pe creier),
doctoriţa lu' peşte este cea care te sfătuieşte să cumperi medicamentul
de cap chiar dacă nu te doare atât de tare încât să te îndopi cu
antinevralgice, Anna Lesko, cântăreaţa de succes (deşi o parvenită,
complet
lipsită de talent artistic) sau marele baschetbalist Ghiţă Mureşan(un
semianalfabet care abia zice două vorbe) îţi arată de ce trebuie să
vorbeşti aiurea de sute de euro pe lună la mobil. Apoi nu uita să
mănânci margarină de care Nadia Comăneci nu s-ar atinge în veci, dar pe
care ţi-o recomandă cu căldură. După asta ia-ţi haine ca piţipoanca cu
fruntea îngustă şi ţăţe mari la preţuri de trei ori mai mari decât în
orice ţară din occident, dar produse sub franciză la noi.
În fiecare zi pe toate canalele media dezvăluie-i bizonului
prin ştiri repetitive sau talk-show-uri interminabile ce răutăţi fac
autorităţile, cât de mult şi prin ce metode ingenioase fură banul
public. După ce îi întipăreşti asta în minte uimeşte-l : fă un
spectacol din orice realizare a ministrului sau primarului prezentat
drept hoţ în zeci de rânduri. Arată-i de o sută de mii de ori ce bine se
circulă pe podul sau şoseaua abia inaugurate, ce sisteme de siguranţă
super-performante pentru siguranţa bizonului a cumpărat, ce evenimente artistice de înaltă ţinută şi popularitate va organiza. În acest mod, fraierul,
deşi îndrăcit de zecile de nereguli prezentate în legătură cu acel
politician, nu va simţi că e totul pierdut, ci dimpotrivă, că acolo sus,
cineva lucrează şi pentru el. Totul se poate rezuma prin fraza
cretinoidă: "A
furat el dar şi face!" Prin această metodă, se legitimează deturnarea
sistematică a banilor publici în buzunarele unora, prezentă în toate
structurile de stat de la noi. Apoi, ca toate lucrurile să aibă un pic
de sare şi piper arată-i fraierului câţiva barosani încătuşaţi,
dar uită subiectul sau tratează-l cu superficialitate când aceştia sunt
achitaţi de justiţie sau primesc pedepse cu suspendare.
În fiecare zi pe toate canalele media arată-i fraierului
informaţii ultra-detaliate despre clanuri de cămătari, tâlhari,
bătăuşi, spărgători de banci, elevi bătuţi de alţi elevi sau de
profesori, pietoni omorâţi de şoferi recalcitranţi. Arată-i bizonului că
nu mai este în siguranţă nicăieri şi că nu mai trebuie să îşi lase
copilul în faţa blocului. După aceea combină această metodă cu MTP - 2
şi MTP -3. Vei obţine un mesaj beton prin care fraierul va
întreprinde treptat următoarele acţiuni : îşi va cumpăra o uşă metalică,
va face contract de monitorizare cu o firmă de pază, îşi va lua pistol
cu bile, îşi va asigura casa, maşina, partenerul de viaţă, copilul şi pe
sine. Apoi, acesta aparent liniştit se va uita cu aviditate la cum îi
explică Ciocan despre eficienţa oamenilor legii atunci când au descins
în
casa traficanţilor din Ferentari şi au confiscat "uriaşa" cantitate de
200 de grame de cocaină (deşi anual la noi se trafichează tone)
În fiecare zi pe toate canalele media convinge fraierul
că toată lumea este îngrijorată de soarta educaţiei. Apoi arată-i prin
mii de alte exemple de ce în România nu are rost să faci şcoală. Combină
cu MTP - 1 şi prezintă-i "vedeta" (o femeie independentă care ţine la
principii) care are de toate pentru că a fost sponsorizată de "iubi" cel
potent financiar, bătrân dar generos. Arată-i profesoare de română care
dansează la bairamuri organizate de Vanghelie, sau care fac striptease
la webcam. Apoi, îndrumă fraierul să se culturalizeze cu un roman
imbecil de-al divei Mihaela Rădulescu şi să citească cărţi despre: cum
să ajungi bogat, vedetă sau fotomodel când el e de fapt un sărăntoc, un
nimeni şi un urât.
Aceste lucruri consider că descriu cel mai bine parteneriatul "stat + privat + media"
care acţionează , de ani buni, pentru indobitocirea indivizilor din
această ţară. Lista de MTP-uri poate continua aproape la nesfârşit dar
sper că prin acestea am surprins o parte din esenţial. Aş dori să
precizez că nu aş avea aroganţa să pretind că eu nu mă încadrez în
această categorie a "fraierilor". Ce îmi place să cred este însă
că aceste metode nu m-au prins în totalitate. Mulţumesc "pe această
cale" propriei mele conştiinţe care m-a ajutat să fiu măcar un "fraier conştient". Dacă nu v-am plictisit deja, voi reveni pe viitor şi cu alte Metode pentru Tâmpirea Populaţiei şi
vă invit şi pe dumneavoastră să povestiţi în ce mod v-aţi simţit
fraieriţi. Unii vor spune că nu ajută la nimic să ne dăm seama. Eu zic
că ajută,
şi ajută chiar unde doare mai mult: la cap şi la buzunar.
Episodul II: Alte 5 Metode pentru Tampirea Populaţiei (MTP)
În urmă cu săptămână
lansam pe acest blog o temă de discuţie şi totodată un soi de ghid de
manipulare a cetăţeanului român. Fără sa am de niciun fel pretenţii
ştiinţifice am descris, aşa cum m-am priceput, metodele prin care am
observat că se manifestă acest fenomen în mass media românească.
Deşi numărul de
comentarii nu m-a copleşit, cei aproximativ 1000 de români care au citit
acel articol m-au determinat să cred că nu suntem toţi nişte cretini
care vrem să ştim ce geantă şi-a mai luat Bianca lui Bote şi să continui
demersul şi astăzi cu nouă serie de Metode pentru Tampirea Populaţiei (MTP).
Remarc cu o sinceră plăcere că postarea mea a plăcut şi senatorului
Iulian Urban care mi-a promovat şi lăudat materialul pe site-ul său,
deşi prin apartenenţa politică şi funcţia pe care o deţine este in acea
parte a lumii care se foloseşte frecvent de aceste metode.
Cele cinci de astăzi
vor avea în plus faţă de primele şi câte un nume care sper eu să rezume
într-un mod cât mai adecvat detalierea lor. Precizez pentru cei care nu
au citit, sau pur şi simplu nu vor să citească primul meu articol pe
această temă că, în cele ce urmează cuvintele "citititor" , "telespectator" şi "cetăţean român" vor fi înlocuite cu "bizon" şi/sau "fraier"
MTP 6 - Falsa mistificare
În fiecare zi pe toate canalele media oferă-i fraierului infomaţii care să conţină motivaţii pseudo-mistice sau consecinţe pseudo-mistice. Iată două exemple:
- primul este al
tinerei studente la facultatea de poliţie care a găsit o pungă cu 100 de
mii de euro şi l-a predat la poliţie. "Nu m-am gandit nicio clipa sa ma bucur de niste bani nemunciti ", a venit explicatia, iar asta
ne determina sa credem ca tanara eroina a scolii din Baneasa o sa se
bucure de noroc in dragoste si mai mult ca sigur in cariera. " -
fragment din Ştirile Pro TV. Gestul imbecil de admirabil al tinerei
poliţiste a determinat pe redactorul televiziunii să emită ipoteza că
aceasta va avea de acum încolo noroc cu lopata în tot ce va face. De
fapt ea tocmai trecuse pe lângă un mare noroc, dar bizonului trebuie să
îi oferi în cadrul ştirii o recompensă afectivă (chiar dacă e fără
legătură cu situaţia) pentru a nu avea tentaţia( de altfel legitimă) să o
considere fraieră pe săraca "eroină". "Profitorii" din această situaţie
sunt
bineînţeles superiorii fetei. Ei dau, imediat, ample declaraţii prin
care extrapolează gestul la nivelul întregii structuri poliţieneşti.
Bizonul încărcat de optimism merge la piaţă şi ,. când colo, ce vede?
Surprizăăă! Şmenarii care îi vând mobile furate şi legume la preţuri
triple sunt înţeleşi cu poliţiştii. Se întoarce umilit în casă şi vede
continuarea ştirii " Banii au fost revendicaţi de un cunoscut valutist care ar fi abandonat punga când a început controlul."
- al doilea exemplu
este unul ultracunoscut. Geoană a pierdut alegerile din cauza atacului
băsescian cu flacăra violet. Din această informaţie bizonul nu trebuie
să înţeleagă faptul că propagatorii acestui mesaj sunt nişte imbecili,
că atât Geoană - atacatul cât şi Băsescu - atacatorul, deşi creditaţi să
conducă această ţară, cred în tâmpenii, ci că Flacăra Violetă EXISTĂ.
Ăsta e cel mai categoric exemplu de motivaţie pseudo-mistică diseminată
în mass media românească, dar nu este singurul. Alte exemple ar fi
miile de subiecte (regăsite în special în tabloide şi la emisiunile TV
"cu vedete") prin care fraierului i se explică, de exemplu, că Monicăi a
lui Columbeanu îi merge mai bine în dragoste pentru că a mers la
vrăjitoare.
Se omite intenţionat
faptul că nu poate fi vorba de nicio dragoste între bătrânelul generos
şi pitzi de Bacău. În acest fel, bizonului i se oferă false motivaţii
pentru bunăstarea financiară, împlinirile sau neîmplinirile unora, pe
care este educat să îi perceapă ca modele. Astfel fraierul trăieşte
mizeria zilnică fără să mai simtă nevoia să protesteze.
MTP 7 - Expresiile "fundamentale"
În fiecare zi pe toate
canalele media furnizează-i bizonului informaţii conexate cu noţiuni pe
care acsta le consideră, sau este educat să le considere fundamentale,
inatacabile, absolute. Aici avem o listă foarte lungă, dar câteva
exemple relevante nu strică : "când doi se iubesc ei pot trece peste orice neînţelegeri" la Din Dragoste (deşi el i-a rupt ei falca şi a băgat-o în mă-sa), sărbătorile se petrec "alături de cei dragi" dar şi alături de falsele modele pe care le prezentăm în emisiuni şi în ziare.
Tot "de sărbători trebuie să fim mai buni" aşa
că vedetele, politicienii, oamenii de afaceri "generoşi" au mers la
camine de copii (după ce trec sărbătorile, căminul de copii este
retrocedat unei firme care a descoperit că e proprietarul de drept, iar
politicienii şi vedetele sunt, ah ce ghinion, plecaţi în vacanţă) ,
pentru că "protejarea mediului în care traim este o obligaţie" politicienii
au plantat pomi alături de cetăţeni (dar gropile erau deja făcute de
bizoni) şi aşa mai departe. Toate acestea au menirea de a fragmenta
gândirea fraierului, tocmai când aceasta începe să înţeleagă că
societatea în care trăieşte nu îi oferă deloc şanse egale de reuşită aşa
cum fusese îndoctrinat prin zeci de MTP-uri.
MTP 8 - Cuvintele "cheie"
În fiecare zi pe toate
canalele media inoculează în creierul fraierului cuvinte cheie (multe
dintre ele sunt convins că le folosiţi frecvent) precum: rechini imobiliari, criza , corupti, îmbogaţitiţi, interese ascunse, moguli.
Toate acestea şi încă multe altele, care apar, de obicei, la pachet în
perioade preelectorale, au rolul bine definit de a separa clar (deşi
realitatea nu se prezintă deloc ca fiind clară) binele(reprezentat
întotdeauna de cel care le foloseşte) de rău (aia, ceilalţi). Pe termen
lung, aceste denumiri au rolul, de fapt, de a deruta bizonul în
încercarea lui de a localiza precis sursa neajunsurilor sale. După ce îi
intră în vocabular fraierul crede că "Îmbogăţiţii corupţi sunt
responsabili de criza, iar interesele ascunse rechinilor imobiliari
sunt protejate de mogulii trusturilor de presă."
Nimic mai adevărat şi totodată mai fals. Dar cu ce îl ajută pe fraier să ştie asta?
Poate face el diferenţa la vot? Mă îndoiesc profund.
În fiecare zi pe toate
canalele media dă-i fraierului senzaţia că vocea lui este ascultată de
restul şi în principal de cei care îl conduc. Invită-l să îşi dea cu
părerea la telefonul, microfonul emisiunii, să semneze petiţii sau în
ziare la rubricile dedicate. Fă-te că eşti interesat de ce spune apoi
transmite asta celor care conduc asumându-ţi meritul colecţionarului,
îndrumătorului.
Aşteaptă reacţia şi
redirecţioneaz-o către fraieri pentru ca aceştia să simtă falsa
recompensă şi să participe şi data viitoare. După cum se poate vedea nu
am vorbit nimic despre fapte, ci numai despre păreri care generează reacţii. Atât.
Pe internet lucrurile
nu stau chiar întocmai, deşi modul de comunicare este provenit din ce
spuneam mai sus. Pe forumuri sau pe siteuri există avantajul comunicării
şi între indivizii care îşi dau cu părerea, fapt ce generează
dezbateri.
MTP 10 - Declaraţia faptă
În fiecare zi pe toate
canalele media prezintă-i anumite declaraţii ale unor persoane publice
ca fiind fapte. O simplă spusă a unui reprezentant al autorităţii
trebuie ambalată în aşa fel încât, după ce bizonul, o ascultă să rămână
cu impresia că ar fi imposibil ca acel lucru să nu se întample cum a zis
vorbitorul. Indiferent când. Faptul că ştirile conţin mereu informaţii
detaliate despre locul unde se va construi cutare lucru, suma exactă
care se va folosi ajută, în majoritatea cazurilor, la crearea impresiei
de seriozitate, chiar dacă planul pare din toate unghiurile o gargară
ce va rămâne în veci pe hârtie. În acelaşi mod, dar inversat se pot
îngropa proiecte viabile, doar pentru că sunt prezentate fraierului,
încă de la faza de idee, ca fiind neviabile şi acesta le percepe ca pe
nişte promisiuni neîndeplinite.
Adaug aici şi alte două MTP-uri aşa cum le-am primit de la un cititor care se semnează eeugenus:
1- baga-i pe gat pe
toate canalele emisiuni gen: "fata lu' tata", "schimb de mame", test de
fidelitate", etc - asta ca sa vada bizonu' ca altii au probleme nu el,
si ca ar trebui sa fie fericit de ruina in care traieste sau de ratele
mai mari ca salariul 2 - repeta subliminal si obsesiv la urechea
fiecarei categorii sociale sau profesionale ce bine o duc ceilalti fata
de ei pana vor fi de acord ca ei sunt cei mai defavorizati si ca
ceilalti nu merita cea ce au...
|
|
|
|
---------------------------------------------------------------------------------------------"De la lume adunate şi iarăşi la lume date" (Anton Pann) ---------------------------------------------------------------------------------------------- Pentru
a preveni mesajele nedorite (junk sau spam), in cazul in care veti dori
sa retransmiteti mai departe acest mesaj, va rog sa STERGETI adresa mea
de mail inainte de a-l expedia si, pe cat posibil marcati cu xxxxxxxxxx
campurile care contin informatii despre precedentii expeditori. Ori
faceti copy/paste continutul intr-un mesaj nou. De asemenea, daca
trimiteti mesajul mai multor destinatari, folositi pentru atasarea
adreselor campul BCC (blind carbon copy) astfel incat tuturor sa le fie
asigurat un
minim de discretie. Multumesc ----------------------------------------------------------------------------------------------"Libertatea este dreptul de a le spune, oamenilor, ceea ce nu vor să audă !" - George Orwell ----------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu