Stadiile freudiene de dezvoltare

Cu toate acestea, exista mult mai multe teorii de la Freud decat acest complex special (care, de fapt, este frecvent neinteles).


Freud a prezentat o serie de etape pe care el le-a numit "dezvoltare psihosexuala."

Fiecare etapa se concentreaza pe o anumita parte a anatomiei si fiecare are implicatii pentru viata de adult a copilului in formare.

Etapa 1 a dezvoltarii copilului
De la 0 - 2 ani, este faza orala. La aceasta varsta, copiii invata despre lume, punand toate lucrurile in gura.

Ei vad jucarii sau prajiturelele sau orice altceva si primul lucru pe care il vor face este sa-l duca in gura.



Daca un copil ramane fixat (captata) in acest stadiu, va prezenta comportamente orale in timpul vietii de adult cum ar fi fumatul, mancatul compulsiv, etc.

Etapa 2 a dezvoltarii copilului

De la 2 - 4 ani, este faza anala. Acest stadiu se concretizeaza atunci cand copiii incep sa foloseasca olita si sa devina constienti de aceasta parte a anatomiei lor.

Se pune un mare accent pe aceasta faza din cauza formarii inclinatiilor de a folosi toaleta si un copil (care nu coopereaza) poate reactiona in unul din doua moduri: retinere anala sau expulsiune anala.

Copilul cu retinere anala refuza sub orice forma sa foloseasca toaleta, pentru ca nu poate merge unde-i place. In calitate de adult cu retinere anala persoana este agitata, meticuloasa, prea organizata si, uneori, antisociala.

Copilul cu expulsiune anala reactioneaza violent, murdarindu-si pantalonii sau alte obiecte, in semn de protest fata de folosirea toaletei. El dovedeste ca isi va pune fecalele oriunde ii place.

Adultul cu expulsiune anala este obraznic, neorganizat si, adesea, indiferent la sentimentele altora.

Etapa 3 a dezvoltarii copilului

De la 4 - 6 ani, este prima etapa genitala. La aceasta varsta, copiii devin constienti de organele lor genitale si isi ating in mod frecvent partile intime.

Modul in care reactioneaza depinde de modul in care reactioneaza parintii lor, poate ar trebui sa-i prinda in flagrant. In cazul in care parintii sunt suparati, acestia isi vor percepe organele genitale ca fiind murdare si un aspect de care sa se rusineze.

In cazul in care parintii lor ignora comportamentul, acesta poate sau nu sa aiba consecinte.

Pe parcursul etapelor 2 si 3 apar complexul lui Oedip si al Electrei. Complexul lui Oedip este usor de descris ca fiind momentul "cand un baiat vrea sa-si omoare tatal si sa se casatoreasca cu mama sa" si este numit astfel dupa mitul grecesc, Oedip Rex.


Un baiat, conform lui Freud, isi idolatrizeaza mama si simte prin urmare, un tip de atractie pentru ea. Este gelos pe atentia acordata tatalui sau, el vrea toata atentia pentru sine.

Trebuie sa treaca peste resentimentele fata de tatal sau si in schimb, sa invete sa-l imite, in scopul de a trece peste acest complex. El trebuie sa inceapa, de asemenea, sa-si priveasca mama intr-o lumina mai umana.

Majoritatea oamenilor pot recunoaste cand copii mici trec printr-un stadiu de "idolatrizare" a parintelui care nu este la fel cu el (parintele de sex opus) si este chiar gelos pe atentia pe care parintele de acelasi sex o primeste de la partenerul sau.

Unii nu sunt de acord si ar putea spune ca acest lucru se intampla deoarece parintele de sex opus reprezinta o noutate si gelozia apare deoarece copiii sunt foarte centrati pe propria persoana la o varsta frageda.

Indiferent de aceste pareri, Freud a privit acest lucru ca un accent pe natura sexuala.

Etapa 4 a dezvoltarii copilului

De la 6 - 12 ani, este ceea ce Freud numea "perioada latenta". El a crezut ca nici o dezvoltare psihosexuala nu se petrece in aceasta perioada.

Etapa 5 a dezvoltatii copilului

De la 12 - 18 ani, este a doua faza genitala. Acest lucru apare atunci cand pubertatea apare si copiii ating maturitatea sexuala. Incercarile lor timpurii cu privire la sexualitate le va ghida comportamentul ca adulti.

Copiii care sunt respinsi pot creste izolandu-se sau comportandu-se intr-un anumit fel fara nici un motiv. Copiii care sunt expusi la sexualitate sanatoasa vor creste ca adulti functionali.

Freud credea ca toate etapele de dezvoltare erau complete pana in momentul in care o persoana ajungea la maturitate si ca orice tendinte a avut o anume persoana in anii de inceput se vor manifesta mai tarziu.

Psihologii de astazi nu sunt de acord cu aceasta abordare a dezvoltarii, ei cred ca aceasta continua pe tot parcursul vietii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Acest website este un pamflet!

Nu ne asumam nici o raspundere in ceea ce priveste continutul materialelor prezente pe website sau pentru continutul comentariilor lasate de utilizatorii acestui website si nici nu consideram a incalca in vreun fel drepturile de autor avand in vedere faptul ca se considera a fi informatii publice atata vreme cat sunt culese de pe siteuri publice care nu specifica intr-un mod expres ca ar fi proprietatea cuiva. Materialele prezentate pe acest website sunt in totalitate primite de la vizitatorii acestui website care isi asuma intreaga responsabilitate asupra lor sau al continutului lor.

Pentru nici una dintre situatii autorii acestui website nu pot fi acuzati de nimic.Pentru eventuale reclamatii va stam la dispozitie cu adresa de e-mail remusvoda@yahoo.com pentru gasirea unei rezolvari pe cale amiabila.

Comentariile fara rost sau cele vulgare pot fi sterse fara o anuntare prealabila .