După lovitura de stat din decembrie 1989, la care autoritățile
> de la Budapesta au avut o contribuție însemnată în
> declanșarea ei și la numărul
> morților, Ungaria împreună cu bisericile maghiare și
> organizațiile etnicilor unguri din România au pus în
> aplicare un plan diabolic vizând anexarea Ardealului
> printr-un nou Diktat pregătit pentru anul 2014 la
> Bruxelles. Argumentele principale ale Ungariei pentru
> obținerea acestui Diktat sunt următoarele:
1) Numărul cetățenilor români, majoritatea din Ardeal, care au
> solicitat și obținut cetățenia Ungariei să fie de cel
> puțin 4,5 - 5 milioane. Până în prezent, Ungaria a
> acordat dubla cetăţenie la peste trei milioane de
> cetăţeni români. Zilnic, în 920 de localităţi din
> Ungaria se acordă gratuit cetăţenia ungară la mii de români
> get-beget, care astfel intră în Spaţiul Schengen, iar Comisia Europeană se face că nu
> vede nici nu aude. Peste puţină vreme Comisia Europeană
> şi Parlamentul European vor afla şi constata că românii
> au intrat în Spaţiul Schengen fără ca România să
> beneficieze de acelaş statut ca şi celelalte ţări membre ale Uniunii Europene.
2) Obţinerea pe toate căile, ilegale şi legale, a peste 50% din proprietăţile
> imobiliare din Ardeal de către Ungaria. Până în prezent,
> Ungaria prin numeroase persoane juridice și persoane fizice
> ungare a reușit să obțină 30%-40% din proprietățile
> imobiliare din Ardeal, iar prin aplicarea ultimei Legi de
> retrocedare a Guvernului Ponta II se va ajunge în anul 2014 ca
> peste 50% din aceste proprietăți să nu mai aparțină Statului Român, urmând să fie
> naţionalizate de către Ungaria sau dobândite ilegal, inclusiv prin furtul pios.
După îndeplinirea acestor două mari obiective, Ungaria va cere
> Comisiei Europene și Parlamentului European aplicarea
> principiului autodeterminării popoarelor ! Autoritățile
> de la Budapesta speră ca prin Diktatul de la Bruxelles, din
> anul 2014, Ardealul să devină autonom și apoi să fie
> anexat la Ungaria.
> imobile din Ardeal o constituie așa-zisele retrocedări în
> natură, de fapt naționalizarea mascată de către Ungaria
> a mii de clădiri și milioane de hectare de păduri și
> terenuri agricole din proprietatea Poporului Român și
> Statului Român !
ADEVĂRUL ISTORIC cunoscut foarte bine de Ungaria și de unguri, dar
> trecut sub o condamnabilă tăcere de autoritățile de la
> București și partidele politice parlamentare, este
> următorul:
1)După Tratatul de la Trianon, din 4 iunie 1920, Ungaria a
> acționat și a reușit să obțină despăgubiri din partea
> Statului Român pentru toate imobilele pe care le-a avut în
> proprietate Statul ungar în Ardeal, până la 1 Decembrie
> 1918, precum și pentru optanții unguri. Sub această
> denumire de optanți sunt cunoscuți acei cetățeni
> români de etnie ungară care, după Tratatul de la Trianon,
> au optat pentru cetățenia Ungariei și au părăsit
> România. În total au fost 367 optanți. Optanții unguri
> împreună cu Ungaria au depus numeroase reclamații la
> Societatea Națiunilor și au deschis foarte multe procese
> cerând despăgubiri pentru imobilele lor care au intrat în
> proprietatea Statului Român. La propunerea Consiliului
> Societății Națiunilor s-a format Tribunalul Arbitral
> româno-ungar de la Paris, unde a avut loc procesul
> optanților unguri, în
> perioada 1923-1930.
> Diferendul dintre Ungaria și România a fost bine analizat
> și prezentat de către Nicolae Titulescu, ministrul de
> Externe al României, în expunerea ținută în Consiliul
> Societății Națiunilor, în ziua de 5 iulie 1923. Acum 90
> de ani, Nicolae Titulescu a subliniat că Ungaria pretinde
> "plata în aur a despăgubirilor", iar optanții
> unguri puteau să-și păstreze bunurile imobile în cadrul
> legilor românești, dar nu au făcut-o, acceptând să fie
> despăgubiţi. În urma negocierilor purtate între
> delegația României condusă de ministrul de Externe,
> Nicolae Titulescu și delegația Ungariei condusă de
> contele Albert Appony și a Convențiilor de la Haga (din 20
> ianuarie 1930) și Paris (21 aprilie 1930) s-a decis că
> plata despăgubirilor stabilite de Tribunalul Arbitral de la
> Paris se face din Fondul Agrar deschis în Elveția, la o
> bancă din Basel, de către Statul Român. Din acest fond au
> fost plătite despăgubiri uriașe către
> Ungaria și optanții unguri. Începând cu anul 1931
> sumele destinate despăgubirilor către Ungaria și
> optanții unguri au fost evidențiate în Bugetul de
> venituri și cheltuieli al României. După unele surse,
> suma despăgubirilor s-a ridicat la echivalentul a peste 100
> tone aur pur (de 24 carate), iar după alți cercetători la
> circa 600 tone aur pur. După mai bine de 80 de ani de la
> plata despăgubirilor către Ungaria și optanții unguri,
> precum și după deschiderea arhivelor pe această temă,
> guvernatorul Băncii Naționale a României, președinții
> și premierii României, miniștrii de Finanțe și
> directorii S.R.I. și S.I.E., precum și mulți academicieni
> și istorici cunosc suma totală a plăților făcute de
> Poporul Român și Statul Român pentru imobilele care au
> aparținut Ungariei și ungurilor până în anul 1918 în
> Ardeal. În mod inexplicabil, cu toții o păstrează la
> secret ! De ce ? Pentru ca Poporul Român și
> Parchetul să nu afle că retrocedările post-decembriste
> către bisericile maghiare și numeroase alte persoane
> juridice și fizice ungare sunt ilegale și în fapt
> reprezintă naționalizarea de către Ungaria a mii de
> clădiri istorice și a milioane de hectare de pădure și
> terenuri agricole din România, mai ales din Ardeal. Este
> cert că exproprierea imobilelor din Ardeal, care au
> aparținut Ungariei, optanților unguri și bisericilor
> maghiare s-a făcut prin acordarea de despăgubiri din
> partea Statului Român ! Există documente oficiale
> referitoare la clădirile, terenurile agricole și pădurile
> expropriate.
2) În perioada 1940-1944, după Diktatul de la Viena, autoritățile Statului
> ungar au falsificat toate cărțile funciare din Ardealul
> ocupat și au înscris, din nou, în proprietatea celor care
> au fost despăgubiți din Fondul Agrar toate imobilele pe
> care le-au avut în timpul Imperiul habsburgic.
3) După 6 martie 1945 comuniștii evrei și unguri din România nu au
> confiscat sau naționalizat bunurile imobile și mobile ale
> bisericilor maghiare, nici ale evreilor și ungurilor, ci pe
> cele ale românilor și Bisericilor Ortodoxă și Greco-Catolică.
4) Atât în perioada interbelică, dar mai ales în timpul
> socialismului nu s-au actualizat cele mai multe cărți
> funciare din Ardeal, nefiind înscrise modificările
> intervenite în privința proprietarilor.
5) Prin Legea nr.260 din 4 aprilie 1945, toate înscrisurile în
> cărțile funciare efectuate în perioada 1940-1944 au fost
> declarate nule de drept ! În foarte multe cărți funciare
> nu au fost operate radierile corespunzătoare.
6) În vara și toamna anului 1944 o mare parte din arhivele
> localităților din Ardeal au fost duse în Ungaria, iar
> cele rămase în România se încearcă de către U.D.M.R.
> să fie luate de la Arhivele Statului Român și trecute la
> bisericile maghiare pentru a nu se descoperi lanțul de
> infracțiuni prin care Ungaria și alte persoane juridice
> și fizice maghiare au naționalizat sau au fost
> împroprietărite cu peste 30% din clădirile, terenurile
> agricole și pădurile din Ardeal. Un exemplu edificator,
> aflat în atenția opiniei publice din România, este cel al
> retrocedării, de fapt al împroprietăririi Bisericii
> Reformate din Sfântul Gheorghe cu clădirea Colegiului
> "Szekely Miko". În decembrie 2010, D.N.A. Brașov
> i-a trimis în judecată pe Attila Gabor Marko (se pare,
> fratele lui Marko Bela, fost președinte al U.D.M.R. și
> fost vicepremier al României), fost
> subsecretar de stat la
> Oficiul Regional pentru Relații Interetnice din cadrul
> Ministerului Informațiilor Publice, Tamas Marosan,
> reprezentantul Eparhiei Reformate din Ardeal și Silviu
> Clim, fost consilier juridic în cadrul Ministerului
> Justiției. Ei au fost acuzați de abuz în serviciu contra
> intereselor publice, cu consecințe deosebit de grave.
> Acuzații au întocmit, în 14 mai 2002, documente false din
> care rezultă că imobilul a fost în proprietatea Bisericii
> Reformate din Sfântul Gheorghe și au acționat pentru ca
> el să fie restituit Eparhiei Reformate din
> Ardeal.
În aprilie 2002, Ministerul Administrației Publice a precizat că
> imobilul respectiv nu poate fi retrocedat
> în baza O.U.G. nr.83/1999.
> Retrocedarea s-a făcut în baza unui extras fals de carte
> funciară. Procurorii au stabilit că inculpații au
> prejudiciat Statul Român cu 1.300.000 euro. Judecătoria
> Buzău i-a condamnat, în iulie 2012, pe inculpați la trei
> ani de închisoare, din care pe Attila Gabor Marko și Tamas
> Marosan cu executare, iar Silviu Clim cu suspendarea executării pedepsei. După ce
> Attila Gabor Marko a fost ales deputat din partea U.D.M.R.,
> dosarul a fost trimis spre judecată la Înalta Curte de
> Casație și Justiție. La dosarul respectiv este depusă o
> adresă a Ministerului Justiției care solicită Instanței
> Supreme să constate că sentința de condamnare
> pronunțată de Judectoria Buzău este
> nelegală și că în acest caz nu există prejudiciu adus
> Statului Român ! Incredibil ! De asemenea, Ministerul
> Justiției a subliniat că Primăria Municipiului Sfântu
> Gheorghe nu s-a constituit parte civilă, fiind condusă de
> reprezentanții U.D.M.R. La termenul din 27 iunie a.c.,
> Înalta Curte de Casație și Justiție a hotărât să
> amâne procesul pentru data de 10 octombrie a.c.
7) După 23 august 1944 și în baza art.8 din Convenția de armistițiu
> semnată la Moscova, în 12 septembrie 1944, bunurile
> reprezentând proprietatea Ungariei și Germaniei de pe
> teritoriul României au fost sechestrate și, în baza Legii
> nr.91 din 9 februarie 1945 au fost puse
> sub supravegherea Casei de
> Administrare și Supraveghere a Bunurilor Inamice
> (C.A.S.B.I.). Aceste bunuri nu au fost confiscate de regimul
> comunist și, ca urmare, nu pot face obiectul
> retrocedărilor către Ungaria și Germania.
> persoane juridice și persoane fizice ungare sunt
> prezentate, la instanțele judecătorești și la comisiile
> constituite în acest scop, copii ale cărților funciare
> sau extrase din acestea. Cele mai multe sunt falsificate sau
> incomplete. Dar, cărțile funciare nu au valoarea de
> înscrisuri constitutive de drepturi reale, ele fiind de
> fapt o evidență a imobilelor. Drepturile reale trebuie
> dovedite cu documentele originale
> care atestă titlul de proprietate. Pentru a grăbi
> retrocedările ilegale de imobile către Ungaria și
> bisericile maghiare s-a ajuns la o situație de neimaginat:
> cei care revendică ilegal imobile în Ardeal au depus și
> depun plângeri penale împotriva angajaților din primării
> care trebuie săptămânal să meargă la Parchet, unde sunt
> citați, pentru a da declarații în legătură cu refuzul
> retrocedării ilegale de clădiri și terenuri.
> Vicepremierul României, Liviu Dragnea, cunoaște situația
> retrocedărilor ilegale de imobile din Ardeal, inclusiv
> teroarea la care sunt supuși mulți angajați ai
> primăriilor, dar...tace şi nu acționează. Îi este
> frică de subiect și mai ales de consecințe.
> și alte persoane juridice și persoane fizice ungare, în
> temeiul legislației bogate în domeniul retrocedărilor de
> imobile, dar având la bază acte false și ignorând
> despăgubirile uriașe plătite de Statul Român, au drept
> consecințe anularea Reformei agrare din anul 1921 și a
> efectelor unor tratate internaționale, precum și revenirea
> la situația proprietarilor de păduri dinainte de 17/29
> decembrie 1863.
10) Împroprietărirea ilegală a Ungariei, bisericilor maghiare
> și a altor persoane juridice și persoane fizice ungare
> cu mii de clădiri istorice și milioane de hectare
> de terenuri agricole și păduri are drept consecință
> transformarea instiutuțiilor Statului Român în chiriași
> în România și plata nelegală de chirii anuale cu mult
> peste 10 milioane euro. De pildă, la Timișoara pentru
> clădirile istorice retrocedate bisericilor maghiare ( în
> care funcționează nouă licee și două spitale),
> Consiliul local plătește chirie de peste 1 milion euro pe an.
Pentru a stopa furturile la examenele de admitere în licee și la
> bacalaureat, Ministerul Educației a solicitat cetățenilor
> să comunice toate neregulile constatate, iar S.R.I. a
> ajutat la începerea cercetării penale a cadrelor didactice
> de la un liceu din Bucureşti, implicate în fraudarea
> examenului de bacalaureat. La Liceul „Dimitrie
> Bolintineanu” din Bucureşti, S.R.I. a monitorizat şi
> supravegheat, timp de o lună, toate cadrele didactice, iar
> în ziua de 1 iulie a.c., la sfârşitul primei probe de
> examen, toţi supraveghetorii au fost duşi la Poliţie
> pentru cercetări penale. Întâmplarea este foarte mult
> mediatizată, mai ales la televiziuni. În schimb, pentru
> imobilele naţionalizate de Ungaria şi cele retrocedate
> ilegal în Ardeal, după anul 1989, S.R.I. i-a monitorizat
> în ultimii 20 de ani pe majoritatea beneficiarilor dar nu
> sunt valorificate informaţiile. S.R.I. şi S.I.E au
> monitorizat şi cunosc toate retrocedările ilegale din
> Ardeal în favoarea Ungariei, bisericilor maghiare, altor
> persoane juridice şi fizice ungare, precum şi
> împroprietărirea acestora cu imobilele expropriate de
> Statul Român după Tratatul de la Trianon, pentru care
> Poporul Român a plătit despăgubiri de peste 100 tone aur
> de 24 carate. De ce nu le comunică S.R.I. şi S.I.E aceste
> informaţii Parchetului şi D.N.A.? Ce şi până când
> aşteaptă ? Sunt întrebări pe care Comisia Specială de
> Control a Parlamentului evită să le pună. Aceiaşi
> Comisie, precum şi Comisia pentru Administraţie Publică
> şi Comisia juridică din Senat şi Camera Deputaţilor
> refuză să analizeze şi să decidă în urma
> retrocedărilor ilegale de imobile ale Statului Român
> către Ungaria, bisericile maghiare şi alte persoane
> juridice şi fizice ungare.
> retrocedate ilegal bisericilor maghiare şi altor persoane
> juridice şi fizice ungare au
> fost evacuaţi ori sunt în curs
> de evacuare locatarii români, proprietari ai locuinţelor
> respective în baza Legii nr.112/1995. S-a ajuns în
> România post-decembristă ca hoţii şi samsarii de imobile
> ale Statului Român să-i evacueze pe români din
> locuinţele cumpărate în mod legal.
În fapt, autorităţile Statului Român au donat ilegal şi se pregătesc să doneze
> Ungariei şi etnicilor unguri din Ardeal numeroase
> proprietăţi imobiliare ale Poporului Român. Un asemenea
> jaf imobiliar nu a existat în nicio ţară din Europa.
> Este necesar ca Parchetul şi D.N.A. să
> acţioneze pentru redobândirea în proprietatea publică a
> Statului Român a imobilelor donate şi
> retrocedate ilegal, precum şi pentru
> recuperarea uriaşelor chirii plătite nelegal din banii
> publici ! Pentru a afla adevărul și mai
> ales pentru a opri politica diabolică a Ungariei și
> U.D.M.R. vizând naționalizarea imobilelor din România,
> Guvernul Ponta II ar trebui să facă următoarele:
1. Să suspende, pe timp de cel puțin trei ani, aplicarea tuturor
> actelor normative referitoare la retrocedări.
2.Să solicite Parchetului și
> Direcției Naționale Anticorupție să cerceteze penal
> toate persoanele implicate în retrocedările ilegale
> referitoare la imobilele pentru care Statul Român a plătit
> despăgubirile din Fondul Agrar. O atenţie specială
> trebuie acordată fiecărui dosar de retrocedare depus la
> Bucureşti, la Comisia specială de restituire a imobilelor
> revendicate de cultele religioase, precum şi pentru fiecare
> decizie dată de această Comisie, mai ales cu referire la
> imobilele din Ardeal revendicate de bisericile
> maghiare.
3.Să informeze Parlamentul, convocat în sesiune extraordinară,
> în legătură cu politica Ungariei susținută de
> bisericile maghiare din România vizând
> retrocedările/naționalizările de clădiri, terenuri
> agricole și păduri din Ardeal, ca suport și argument
> pentru Diktatul de la Bruxelles din anul 2014.
4. Să apeleze la cetățenii români pentru a obține informații
> în legătură cu dobândirea ilegală de către Ungaria și
> persoane juridice și persoane fizice ungare a numeroase
> imobile pe teritoriul României.
"O viață avem români...Și-o cinste ! Deșteptați-vă că am dormitdestul !" (Mihai Viteazul).
"Knowledge Grows When Shared"
> BHARTRIHARI (450-510)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu